Primavera P6 Enterprise Project Portfolio Management od Oracle (Primavera P6 EPPM) je velmi silné, robustní a snadno použitelné řešení pro určování priorit, plánování, řízení a vyhodnocování projektů, programů a portfolií.
Primavera P6 EPPM od Oracle je řešení založené na cloudu, poskytované formou softwaru jako služby (SaaS), s podporou globální sítě odborníků na správu projektových portfolií od Oracle a s garantovanou bezpečností, škálovatelností, výkonností a podporou od jednoho z největších poskytovatelů cloudových služeb na světě. Nabízí úplně webové řešení pro řízení projektů jakékoliv velikosti, přizpůsobuje se různým úrovním složitosti projektů a chytře škáluje tak, aby vyhovělo všem rolím, funkcím nebo úrovním dovedností ve vaší organizaci i na vašem projektovém týmu.
Zajistěte úspěšnou realizaci ve všech vašich projektech a programech
Primavera P6 EPPM je integrovaná aplikace pro správu projektových portfolií (PPM), která obsahuje funkce založené na rolích tak, aby vyhovovaly potřebám a odpovědnostem jednotlivých členů týmu. Poskytuje vrcholovým představitelům přehled o výkonnosti jejich organizace v reálném čase, vybavuje členy týmu správnou kombinací použitelnosti, síly a flexibility k efektivnímu plnění projektů a umožňuje pracovníkům na všech úrovních analyzovat, zaznamenávat a komunikovat spolehlivé informace a činit včasná rozhodnutí. Primavera P6 EPPM lze snadno rozšířit od jednoho uživatele u malého projektu po desítky tisíc uživatelů zapojených do milionů činností napříč stovkami projektů, a to jak na místě, tak v cloudu. Řešení je postaveno na robustní architektuře a navrženo tak, aby bylo vysoce výkonné, s přísnou bezpečností, flexibilní integrací a sítěmi v reálném čase, včetně reportování a analytiky.
Primavera P6: Lepší rozhodování v řízení portfolií projektů.
Řízení projektů – přístup odkudkoli
Primavera P6 EPPM umožňuje členům projektového týmu přístup k informacím o projektech kdykoli a odkudkoli prostřednictvím flexibilních webových rozhraní. Uživatelé mají k dispozici různé rozhraní, včetně víceúčelových dashboardů, webových aplikací a jednoduchých formulářů, které zobrazují informace specifické pro jejich roli. Členové týmu mohou snadno a rychle aktualizovat stav prostřednictvím kterékoli z těchto rozhraní. Mezi rozhraní patří například P6 Team Member pro iOS, P6 Team Member pro Android, P6 Team Member Web (optimalizované pro tablety) a možnost aktualizace stavu přes e-mail.
Interaktivní Gantt diagramy aktivit umožňují plánovačům, projektovým manažerům komunikovat přesnější a úplnější vizuální reprezentaci časového plánu projektu, zatímco kalendář a zobrazení sítí aktivit poskytují členům týmu intuitivní pohled na jejich úkoly s potřebnými informacemi pro práci.

Obrázek 1: Naplánovat, naplánovat a řídit velké programy a jednotlivé projekty.
Portfolio a řízení programů — určování priorit projektů a optimalizace kapacity organizace
S Primavera P6 EPPM mohou projektoví manažeři být jistí, že jejich projekty a programy jsou sladěny se strategickými cíli společnosti. Poskytováním konzistentního přehledu a analýzy portfolia nebo programů při přidávání a odstraňování projektů umožňuje modul Portfolio a řízení programů manažerům řídit poptávku a vybírat správnou rovnováhu projektů — takovou, která zajišťuje, že zdroje nejsou přetíženy, a že výkon projektů je možné snadno kvantifikovat a sdělit stakeholderům.
Plánování a řízení rizik — výkon složitých projektů s lehkostí
Mnoho organizací má v daném čase na stavu stovky či dokonce tisíce projektů. Překračují běžné hierarchie a řetězce velení, což představuje celopodnikovou výzvu řízení. Primavera P6 EPPM pomáhá managementu čelit této výzvě díky modulu Plánování a Naplánování.
Je ideální pro organizace, které potřebují současně řídit více projektů a podporovat multiuživatelský přístup, neboť nabízí multiuživatelskou, multiprojektovou funkcionalitu (s možností rozšíření podle dat definovaných uživatelem). Obsahuje funkce plánování a kontroly zdrojů, podporu víceúrovňové hierarchie projektů, plánování zdrojů, sběr dat a přizpůsobitelné pohledy.
Funkce, včetně průmyslového standardu řízení rizik a silné reportovací a analytické podpory, umožňuje organizacím orientovaným na projekty vytvářet realizovatelné plány optimalizované s ohledem na zdroje, rizika a cíle, najít cesty k efektivnější realizaci projektů a předcházet nečekaným problémům, rizikům nebo padání trendů napříč projekty.
Řízení zdrojů — sladění lidí a projektů
Podporou jak shora, tak zdola odvozených procesů žádostí o zdroje a personální obsazení, umožňuje Primavera P6 EPPM snadné komunikování požadavků a rozhodnutí během celého životního cyklu projektu. Díky grafické analýze využití zdrojů a rolí pomáhá týmům spravovat zdroje v dynamickém prostředí. To manažerům umožňuje vidět, kde jsou zdroje aktuálně využívány napříč všemi programy a projekty, stejně jako jejich předpovězené budoucí využití. Protože všechny informace jsou shromážděny v jednom centralizovaném systému, konflikt mezi zdroji je zřejmý, což eliminuje neočekávaná zpoždění nebo nedostatek zdrojů. Výsledkem je větší přehled o poptávce po zdrojích a jejich kapacitě, což vede k maximálnímu využití zdrojů.

Obrázek 2: Optimalizace zdrojů pro udržení projektů na správné cestě a komunikace požadavků a rozhodnutí ohledně zdrojů v celém životním cyklu projektu.
Sledování pokroku pro získání přehledu o nákladech a využití zdrojů
Primavera P6 EPPM usnadňuje manažerům sledování, zaznamenávání a analyzování času, který členové týmu věnují projektové práci. Poskytuje rozhraní, která jsou automaticky naplněna jejich přiřazenými úkoly napříč všemi projekty. Členové týmu tak mohou jednoduše zaznamenávat jak čas věnovaný konkrétním úkolům, tak i čas mimo projekt, například osobní volno. Může také přímo poskytovat dodatečné informace projektovému manažerovi, například aktualizace dokumentů, notifikace o stavu nebo další zpětnou vazbu.
Spolupráce a správa obsahu — zvyšování výkonnosti organizace skrze spolupráci
Primavera P6 EPPM podporuje týmovou spolupráci k zlepšení rozhodovacích procesů, zefektivnění koordinace a zvýšení efektivity pomocí nových funkcí automatizace obchodních procesů. Například s použitím grafického modelování workflow a interaktivních konfigurovatelných formulářů integruje spolupráci a komunikaci přímo do běžného pracovního procesu, místo aby nutila členy týmu odkládat práci kvůli komunikaci. Integrace do e-mailu a mobilních zařízení zlepšuje komunikaci mezi projektovými manažery, schedulerami a terénními pracovníky na úrovni jednotlivých aktivit, čímž se minimalizují zpoždění. Navíc je možné využít stávající systémy pro správu firemního obsahu (Enterprise Content Management) prostřednictvím Primavera P6 EPPM pro splnění narůstajících požadavků na kontrolu dokumentace a její přístupnost.
Příklad: Naučte se, jak společnost Clayco přidává vizuální vrstvu založenou na AI do plánů Primavera P6 EPPM, čímž umožňuje sledování pokroku v 4D proti plánům a včas identifikuje rizika ohledně časového plánu a rozpočtu v rané fázi projektu.
Reportování a analytika — podpora rozumného rozhodování
Primavera P6 EPPM vám umožňuje plánovat a dodávat včasné a relevantní informace o projektech prostřednictvím e-mailů, úložišť obsahu, sdílených souborů a tisku. Uživatelé si mohou vybírat z více než 70 standardizovaných reportů nebo vytvářet vlastní zprávy v různých formátech, včetně .pdf, .csv a .xml, díky integrovanému systému reportingu. Kromě toho Oracle nabízí výkonný nástroj Primavera Analytics, který umožňuje uživatelům vytvářet operační reporty a business intelligence pro projekty a programy. Primavera P6 Visualizer graficky sleduje výkonnost projektu v porovnání s plánem a doplňuje Primavera Analytics o bohaté pohledy s časovým rozložením. I složité harmonogramy lze importovat a exportovat, což usnadňuje sdílení informací.
Integrace — snadná interoperabilita
Primavera P6 EPPM od Oracle rozšiřuje, doplňuje a využívá vaše stávající řešení podnikové správy od Oracle, včetně Oracle E-Business Suite, Oracle Business Intelligence a ERP řešení od SAP a dalších.
P6 EPPM usnadňuje vytváření vlastních řešení díky funkcím Primavera Gateway, Primavera Web Services a API (rozhraní pro programování aplikací).
– Primavera Gateway je rozšiřitelné integrační řešení s možnostmi konfigurace a přizpůsobení pro jednotlivé podnikové aplikace, které poskytuje transparentnost správy projektů, portfolií a zdrojů na podnikové úrovni a zajišťuje konzistenci dat mezi aplikacemi.
– Primavera Web Services nabízí možnosti podnikové integrace pro připojení Primavera řešení k existujícím systémům ve firmě, čímž pomáhá zvýšit produktivitu a úspěšnost projektů.
